Nuffnang Adds

Tuesday, December 18, 2012

::Conteng Dinding::

Salam Readers...

Minggu ni mood agak baik utk update..Hehe.. Nak renovate rumah, duit tak nampak lagi...Jadi aku berangan jela dulu..

Kalo aku ade duit.., mule2 sekali aku nk renovate dapur...Buat kitchen cabinet sesimple dan semurah yang mungkin. Memang mungkin la kalo hubby @ abie yang buatkan..kalo upah orang cnfirm la harge die mahal lagi. Dulu2 abie mmg amek upah buat cabinet dapur + fixed wardrobe. Tapi tu dulu, sekarang abie tak xberapa larat sangat nk buat kerja2 berat ni...Kalo upah abie, mungkin la cas nye murah sikit, tapi sanggup ke abie duduk rumah aku ni lame2...Hrmm...nk tunggu hubby buat, berjanggut...Mmg tak dinafikan hubby tau serba sedikit ilmu pertukangan (ko ingat laki aku pandai masak je? hehe), tapi kalo nk mintak tolong die buat itu ni, alasan yang keluar dulu...Grrr...

Kalo aku ade duit, perkare kedua aku nak buat, nak tambah awning kat car porch tu...Bile hujan lebat je, abis berenang2 kasut aku dek tempias hujan...Sob3...

Kalo aku ade duit, perkare ketiga yang aku nk buat..........renovate hall. pecahkan tingkap, ganti sliding door. Besarkan hall tu sikit...Tukar lampu..., tukar ceiling plaster.. Bla..bla..ba...Berangan jelah mak jemah oiii....hik3.

Di sebabkan aku xcukup budget.., perkara pertama y aku nk focus adelah bilik menjahit aku. Sekarang ni bilik jahit aku da mcm tongkang pecah...Kain da bertimbun (tu la, suke sangat shopping kain).., rak da penuh, skg ni lipat je tinggi2. da same tinggi dengan Haziq da. Semak. Dan perkare yang paling simple y aku nk buat adelah 'menconteng dinding'....Aku da lukiskan da contoh2 stencil yang simple untuk bilik jahitan aku. Buat sendiri tau! Ntah bile aku nak cat pon xtau.

Mule2 ni..


Lepas tu ni plak..


Pastu ni..Nah, pilih je nak y mane....

Saje aku xcrop gamba ni..Nak bgtau korang, aku design gune autoCAD kesayangan aku tu...Ape pon boleh ok...



 Nota kaki : Ade duit, nak buat ape pon bole..

(◕‿◕✿) 
X.O.X.O.

No comments: