Nuffnang Adds

Wednesday, July 28, 2010

Pak Choy Sos Tiram


Hye Semua...,

Dulu saya xpnah pn masak sayur ni...
klo nampak kat kedai, xpenah pulak saya belek sayur ni....
one day..., hubby masak sayur ni kt uma...tetibe saya rse mcm suke plak....
FYI, hubby saya tu chef...so, mmg saya banyak belajar dr die...bukan mak saya x aja masak.., tp abis je SPM saya terus berjauhan ngan mak...keja, blaja then keje balik...
cuti sem pn saya dok kt U gak, wak short course...huhu...xsempat nak menuntut ilmu masak-memasak ni dr mak....

Bahan2 :-

-Sayur pak choy
-Bawang putih 3 ulas
-Bawang kecil 2 biji
-Sos tiram

Cara2 :-

-Celurkan sayur pak choy ni dalam air mendidih selama 2 min dan tus kan..
-Sediakan kuali n tumiskan bawang putih n bawang kecil.
-Masukkan sos tiram 3 sudu makan.
-Masukkan air suku cawan je..
-Bila da mendidih boleh la matikan api n tuang kuah atas sayur pak choy yang da di tus td tu.
-Siap untuk dihidang.

**xpayah bubuh garam sb sos tiram tu da masin..

Selamat mencuba. (◕‿◕✿)

No comments: