Nuffnang Adds

Wednesday, April 13, 2011

Bubur Nasi

Salam Semua,

Dah lama aku tak update resipi kan? Haha, aku memang da jarang masak da sekarang, sejak2 da berbadan 2 , jangankan nak masak, nak makan pun tak lalu. Kali ni aku nak share resipi bubur nasi.. Ni je yang aku lalu...huhu..

Bahan-bahan :-

  • Beras segenggam (untuk 2 orang)
  • Bawang putih 1 ulas
  • Bawang merah 1 biji
  • Daun saderi 2 inci

Cara-cara :-
  • Tumiskan bawang putih dan bawang merah.
  • Masukkan air 1 cawan dan daun saderi.
  • Bila air da mendidih, masukkan beras.
  • Masukkan semangkuk air.
  • Masukkan garam secukup rasa.
  • Tunggu sampai beras tadi kembang jadi bubur dan sedia untuk dihidang.

Selamat mencuba.


Nota kaki :- Aku suka bubur tawar macam ni. Makan dengan kangkong goreng memang sedap...Nyum3...

(◕‿◕✿) 


X.O.X.O.


No comments: