Nuffnang Adds

Wednesday, April 13, 2011

Aku Rindu Masa Itu

Salam semua...,

          Pernah tak korang terfikir, macam nak ulang balik je masa lalu...Pahit manis yang korang lalui adakalanye membuatkan korang tersenyum lebar.., adakalanya membuatkan korang menangis tersedu-sedu...Tapi pernah tak korang terfikir, bila da sampai ke hari ni (Alhamdulillah, masih bernafas lagi...) korang terasa betapa bersyukurnya korang pada YANG MAHA KUASA sebab da bagi korang pengalaman yang bermacam-macam dalam hidup supaya korang boleh manjadi lebih kental dan kuat....

Aku RINDU zaman dulu2....

RINDU zaman mase sekolah.. Tak de yang menarik pon zaman persekolahan aku, tapi aku suke sangat sebab aku sangat aktif dalam badan beruniform... Huh, camping sane sini...Memang syok habis la....


Masa mula2 kenal dlu...
RINDU masa keje kat dining lepas tamat sekolah..Masih teringat lagi kali pertama jumpe hubby... Hahaha..sangat kelakar sebab hubby tak pandai ngorat. Nasib bek la ade bestfren aku ni tolong die.. Rindu sangat dating time rehat kat belakang dining tu. Malu2..., nyampah. Hak3. Abis keje kitorang g dating pulak... Kadang2 tak berjanji pun nak keluar..., tengah2 aku dok best borak ngan housemate aku tibe2 dengar bunyi enjin motor hubby kat bawah uma flat tu...Adush..., terpaksalah aku mengangkut budak2 uma aku lepak sekali ngan kitorang kat taman permainan yang berdekatan.. Bukan ape, xelok la malam2 lepak2 kat taman berdua-duaan kan...


RINDU masa keje kilang, time tu aku suke lepak2 uma sewa kakak aku... Pernah sekali tu, kakak aku ni xde kuliah, malam tu borak punye borak tak tau da pukul berapa baru terlena. Sedar2 matahari da naik. adush... Kakak aku masih membuta, tapi aku kne bangun bersiap g keje. Da la, uma apartment die tu atas bukit.., sangat sejuk nak mandi pagi tu....Alih2 aku terlambat. Kene tinggal ngan van kilang...Apelagi, menapak la aku g keje.. Berpeluh jugaklah baju keje tu bila sampai kilang. Kadang2 bila abis waktu keje je hubby da tunggu kat depan gate kilang.. Nak wat surprise la konon2..Huhu...



Ni la 2 orang besfren aku kat UiTM Shah Alam
RINDU jugak masa belajar kat UiTM Shah Alam.. Teringat lagi pada kengkawan yang susah senang dengan aku time tu... Miss them a lot. Teringat lagi malam2 berlari-lari anak kejar bas sebab nak g beli nasi lemak jati. Nasi tambah, sambal lebih. Lauk kerang.... Sebungkus share 3 orang.. Waaaa...sangat syahdu... Kadang2 lepak kat Dataran Cendikiawan depan kolej ktorang tu. Pukul 11 baru terhegeh2 masuk kolej. Tu pun sebab da nampak pak guard datang nak kunci gate. Macam anak itik masuk kandang, berlari-lari masuk kolej. hahaha...




RINDU zaman dok uma sewa kat Taman Pauh, Pulau Pinang. Time tu aku kene transfer UiTM Permatang Pauh sebab banyak main sangat. hahaha.... Dok uma sewa, segalanya kene beli sendiri. Nak makan pun kadang2 masak sendiri. Paling best bile bulan puasa.. Banyak betul makanan ktorg borong kat bazar Ramadhan. Pas2 makan ramai2. Aku selalunye sponsor makanan yang aku masak sendiri la...huhu. Pernah sekali tu, aku terlalu letih menyiapkan project semesta akhir, aku tertidur sepanjang hari. Sedar2 da pukul 9. Alamak...., aku tak buka lagi time tu. Nasib baik budak2 uma aku ade simpankan makanan untuk aku. Da penat dorang ketuk pintu bilik aku tu, tapi aku betul2 tak sedar. Aku tengok miss call dari hubby bukan main banyak. Siap hubby tunggu aku kat bawah uma flat tu sebab ingatkan aku keluar ngan sape2 sampai tak nak angkat tepon.



Bezday Group Leader...Mie.
RINDU jugak zaman aku mula2 masuk keje dulu. Ramai betul kawan2 bujang kat sini. Setiap hari rabu ktorang wat bowling tournament. Kalo ade bezday sape2, mesti celebrate kaw2. Kadang2 buka puasa kat rumah ramai2, ktorang masak. Kalo rajin lagi kitorang wat BBQ kat uma. Memang sangat best la time tu... Pernah satu mase tu, ktorang wat majlis bacaan Yasin setiap malam Jumaat. Bila sorang ade masalah, semua akan bantu.







Kalau la kegembiraan zaman dulu2 tu boleh aku kecapi lagi sekarang ni kan best.. Tapi masa da  berlalu.. Yang da lepas tu da tak boleh nak capai lagi, yang tinggal hanyalah kenangan je yang akan kekal dlam memori.. Cewah....




Nota kaki :-  Dalam cerita aku kat atas ni, hubby ade je kat mane2 aku ade kan? hahaha.... Tu la orang2 tua ada cakap, kalo da jodoh tak ke mane....hik3...



(◕‿◕✿


X.O.X.O.

No comments: