Nuffnang Adds

Saturday, November 9, 2013

Ibu Tak Sihat, Anak Terabai...

Salam semua,

Wo.., mendenye ko da lame tak muncul tetibe nak buat entry tajuk gitu pulak...Haip! Tak la terabai sangat pon kan, siang da sah2 aku hantar Haziq ke rumah pengasuh. Petang aku amek, main-main ngan die sementara tunggu Hubby balik. Hubby balik je, aku terus menyerahkan tanggungjawab menjaga Haziq pada Hubby sebabnya aku nak berehat.

Aku memang betul-betul tak larat. Kat ofis pon aku mcm ayam berak kapur je...Nasib boss aku faham. Kalo die tak faham pon, aku anggap die faham je la..haha. Pernah sekali tu aku mintak excuse untuk tak attend meeting. Yela, meeting start pukul 5.30 petang. Kebetulan pulak hari tu aku baru masuk ofis setelah 2 hari MC. Masih belum fully recover. Bertahan la wahai badan...

Ok, berbalik pada tajuk asal..., bukan takat Haziq, urusan kat rumah pon aku abaikan. Walaupon laki aku tukang masak, tapi bab ni la yang paling liat die nak buat bile kat rumah. Bosan makan air tangan sendiri katenye..Alasan nak bermanje ngan binik. Nak masak, memang la bole, tapi nak berdiri lame tu yang aku tak mampu. Cepat rase nak pitam. Ikan pon da lame aku tak beli. Tak lalu nak pesiang. Lagipon sejak mengandung ni aku memang xsuke makan ikan. Jadi menu aku tiap2 malam adelah ikan bilis atau ikan masin goreng. Makan ngan kicap. Patah2kan cili padi sikit. Sedihkan lauk kitorang. Tapi laki aku kate ikan bilis goreng pon jadilah, janji bukan die yang masak. Ko tengok tahap kepemalasan laki aku..Haha. Alhamdulillah, bab makan Hubby memang tak cerewet. Dah biase hidup susah katenye.....Aku  tau pemakanan aku tak seimbang. Macam tak cukup nutrien, da la xminum susu..Tapi aku da refer doctor, die kate makan je ape yang aku lalu. Kalo aku pakse makan macam-macam pon kalo lepas tu keluar balik pon xgune jugak. Kan3?

Sian kan bile tgk Haziq tido mcm ni rupe...Nak menitik airmate aku tgk die tido mcm ni. Tapi lately Haziq akan cari aku bile nak tido. Die datang bawak botol susu ngan bantal busuk die tu..Pastu nak melekat2 ngan badan aku. Dalam seminggu ni badan aku da kuat sikit, jadi dapatlah aku belai2 die dengan ayat suci Al-Quran sampai die terlena...Sian die..Aku rase bersalah tido dulu sebelum die..

Ko tgk, betape dapur aku terabai...Bawang pon da naik daun tau... Ni tandenye aku da lame tak masak..Hoho...Memalukan!


Nota kaki :- Semalam MC lagi-badan da mula kuat tapi selsema pulak menjelma..Hurrmmm...


(◕‿◕✿)
 
 
 
X.O.X.O.

 


No comments: