Nuffnang Adds

Wednesday, March 19, 2014

Checklist Bersalin Dan Berpantang

Salam semua,

Da lame kan aku tak bersiaran...Aku tak sihat..seminggu sekali mesti ade MC. malu gak ngan boss aku. Tapi nak buat camne, da xlarat kan..Telinge aku sakit, berdenyut2 dan aku tak boleh makan ubat sebarangan..Ni nanti aku cite kenape..

Rini aku nak share checklist bersalin dan berpantang yang aku da buat..Bukan main ko kan, siap ade checklist bagai. Macam la bersalin anak sulong je. Ahaks..Ko budget ape? Aku beranak tiap2 tahun ke sampai igt sume bende yang nak bawak g spital, g labour room bagai? Aku ni pelupa orangnye...plus...kan lagi systematic klo ade list, supaye tak de barang yang terlepas pandang atau tertinggal nanti. Ko bukan tau nak bersalin bile kan...So, be prepared!

Ni aku share list yang aku prepare dalam diari aku..




Juling biji mate tgk tulisan aku kan? hoho..abaikan..

Ni antara brg2 yang aku da prepare. Bukan xde y lame2 tu..Banyak je lagi, tapi saje nak beli baru. Xpela, nak sambut org baru kan..  =)

Kebetulan Annakku ade buat sale, aku beli la..Murah2 je ni..Y ade topi tu satu set baru RM6-7. Ade warne pink jugak...huhu.

Baju2 ni aku kirim kat kawan aku mase Pureen Warehouse Sale tahun lepas. Banyak hokei. Tapi xde size newborn. Memang aku saje xmo size newborn. Membazir, pakai kejap sangat.

Kain batik pon harus kirim kat orang jugak. Aku cari kat pasar malam boleh pulak xde. Stress aku. Bile aku cari xde, bile tak cari berlambak je... Kebetulan opismate aku g Bandung baru ni, aku kirim 2 helai. Pastu kak ipar aku plak g Langkawi, kirim lagi..mengirim je keje aku ni..haha..

 Ni barang2 yang aku nak packing masuk beg. Senang nak bawak p spital.

Ni plak breastpump idaman ati kan..Aritu aku da nyanyi2 kan nak beli yang mane satu..Berminggu jugak aku buat list, bace review sane sini. Setelah diperkenankan oleh Incik Hubby, akhirnye aku rembat jugak breastpump yang ni. Alhamdulillah 85% da settle...


Nota kaki : Ngah survey set bersalin plak. Tak tau yang mane bagus.


(◕‿◕✿)
  
 
 
X.O.X.O.



5 comments:

Han Hanni said...

tengok orang wat cheklist. kite pulak yang eksaited,
semoga one day dapat merasai kenangan mengandung

Puan Rad said...

wah.. ada silicone massage ya.. rad nk cari benda ni lah ni.. hihi

Unknown said...

Nak cadangkan je.
Nona Roguy.
Set bersalin yg bf friendly paling best saya pernah cuba.
Topup sket2 ngan shaklee.
Semoga selamat bersalin!

Aty Fared said...

kalau aty mengandung 2nd ni lagi nanti pon insyaa Allah aty pon akan buat bende serupa.. lebih tersusun kan.. :)

Fizah said...

salam fatimah..bila due? hopefully semua berjalan lancar ok. =) nanti boleh buat templat tu senarai keperluan tu. ramai nak print buat rujukan. hehehe

btw, akk nk tny awak dok penang belah mana? akk ada nak mai penang dua minggu lagi. Kalau awak nak order katil ikea tu habaq ok. tapi akk dok copthorne kat tg bungah tu. kalu ada geng penang nak order blh bgtau akk. =)