Nuffnang Adds

Thursday, February 28, 2013

: Ujian Dari Allah S.W.T :

Saje nak update, tadi g lunch kat Route 69. Baru nak menikmati makanan tibe2 ade sorang perempuan ni berlari dalam kedai, belakang die sorang budak lengkap berpakaian sukan sekolah kejar. Perempuan ni suruh orang pegang budak tu..Ingatkan budak tu adik die, rupenye xde talian pon. Budak ni 'sakit'. Pastu budak ni tolak2 kerusi yang ade dlm kedai tu, jatuh2kan kerusi tu. Orang kat kedai tu cube la relaikan die. Pastu mak die dtg, pegang tangan die, tapi gayanye tenaga budak ni kuat jugak. Nasib baik la ade sorang lelaki berbadan sasa la jugak pegang budak ni...Sian plak aku tgk mak die pujuk die.

Yang buat aku sakit hati, ade seorang makcik kat kedai tu bole cakap kuat,

"budak ni tak boleh biar, kene gari ni..."

Dalam hati aku betul2 tersentap. Officemate aku jawap tapi rasenye makcik tu xdengar..

"mane bole gari...makcik ni xde anak ke?"

Ya Allah, meleleh airmata aku time tu. Tersentapnye hati aku ni seorang ibu. Sampai hati makcik tu cakap macam tu. Klo kene kat anak die, sanggup ke die nak gari??? Budak tu pon ade perasaan. Die xmintak pon dilahirkan sakit macam tu..

Lagi tersentap bile tibe2 budak tu londehkan seluar die. Makcik td ni bole gelak... Ko xde otak ke makcik nk gelak2 mcm tu???? Sakit betul ati aku. Budak tu xnormal, klo die normal, die xkan buat mcm tu depan orang..Cube jd kat anak ko, baru ko tau perasaan seorang ibu bile orang cemek, gelakkan anak ko..Ke ko xde anak sebab tu ko xde perasaan??? Sedih aku bile dengar budak tu menangis...Die tak mintak dilahirkan mcm tu...Tapi aku yakin, pasti syurga menanti die dan mak die. In Shaa Allah.

Nota kaki :- Allah uji kite dengan cara yang berbeza.


(◕‿◕✿) 


X.O.X.O.

No comments: