Nuffnang Adds

Friday, May 10, 2013

:: Our Little Studio - Teaser ::

Salam Jumaat...,

Da banyak hari aku tak bersiaran kan.. Huhu, busy. Banyak nk update, tapi semua pon still on-going. Nak amek pic pon, masih berselerak lagi. Cume nak update, yang aku da berjaye transform bilik kecik @ bilik ke-3 dalam rumah aku. Sebelum ni aku jadikan bilik tu sebagai stor. Tapi lepas aku jadikan blog Aty sebagai rujukan, sayang pulak aku bazirkan bilik tu semate2 utk simpan barang. Bak kate Aty, jangan bazirkan satu bilik pon. huhu...

Then, aku pon dengan semangat waja nye menjadikan ini........
 
Sedih tak korang tgk..? Ni tikus masuk pon tak jumpe jalan keluar.. Asal2nye bilik stor ni tak de la mcm ni, tapi sejak2 renovate dapur ritu, semua bende aku sumbat dlm ni..Bile da sumbat, tak keluar2 pulak. Pic ni pon aku snap dr sudut yang nampak ok sikit..OK kate ko?? So, boleh bayangkan tak macam mane rupe keseluruhan bilik ni? Semak hokei.

..
..
..
..
..





Kepada ini.....
 
Nampak la berlorong sikit kan...Kaki nak melangkah pon tak la tersadung ape2... Mungkin bagi korang tak la hebat sangat. Tapi bagi aku, da hebat sangat2 da ni. Aku malu nk ngaku yang aku sememangnye pemalas. Tapi lepas aku bace byk blog pasal susun atur, pasal kemas mengemas...aku terus jd bersemangat nk transform rumah aku. Thanks pada semua yang bagi idea. Kire peningkatan hebat buat diri sendiri jugak la kan. Hebat la sangat..


Belum habis susun lagi... Dalam mase satu malam je aku transform semua ni. Ingat nk buat sikit2, tapi terlalu SIKIT, sampai aku xnampak hasilnye pon. Ni aku mmg kene mintak tlg hubby, sebab byk bende berat yang confirm aku tak bole gerakkan even 1 inci. Sekarang ni aku ngah kemas bende2 yang dlm almari tu.. Almari tu sebenanye aku beli untuk simpan kain2 yang belum berjahit..Nmpak tak y berlipat2 tu. Banyak kan? Tapi jahit nye tak pon..Aku ni mmg gile beli kain!

Nanti aku update lebih detail cara aku susun setiap rak tu. InsyaAllah.

Semua idea pasal susun atur ni korang bole refer kat sini....Satu link yang mengumpulkan semua idea. Thanks Sis Fizah buat GA ni. Senang nak refer.

Opss...Aku belum cite lagi kenapa aku sebut 'Our Little Studio'. Kisahnye, bilik jahit ni aku share ngn Hubby. Ade satu sudut khas untuk letak barang2 memancing die. So, in future kitorang akan share bilik ni untuk berkarya. Eh, ngan joran pon kire berkarya jugak eh? huhu...Layankan aje.



Nota kaki :- Langsir tak jahit lagi, aku tutup gune kotak besar tu hah - Sementare.


(◕‿◕✿)


X.O.X.O.

3 comments:

Fizah said...

ahahaaa...baca entri ni sambil tersenyum sampai telinga...

K.A.G.U.M dengan semangat anda!! =D

transformation yg sangat...ahh..apa ek ayat dia...MENGUJAKAN!!!

nampak kesungguhan awak buat kerja ni...mmg sungguh mengkagumkan!

teruskan usaha mengindahkan rumah itu!! =)

dan yg pasti patung tu...ouch sexynya...ngeehee

Siti Fatimah said...

thanks kak fizah. tgh brusehe ni. wlaupun xsehebat mane, tp at least ade peningkatan kan

patung tu xsmpt nk dipakaikan bju. hehe

SUHAIDA said...

AWESOME!! KOTAK KITA SAME