Nuffnang Adds

Thursday, April 11, 2013

:: Misi Mencari Lampu ::

Salam semua,

Rini mood berangan nak tukar lampu kat ruang tamu plak. Bab lampu ni sebenarnye da kene reject awal2 ngan Hubby. Membazir je katenye. Bukan lampu rosak pon. Tapi aku ni da xsabar, klo bole nak segera...segera..dan segera..Baru la rase macam duduk dlm syurga dunia..kan3?

Kalo difikirkan balik, ade betulnye ape yang Hubby kate tu. Lampu & accessories lain sepatutnye perkare terakhir yang perlu dibuat.. Buat renovation dulu, siapkan car porch dulu, pasang kitchen cabinet dulu, siapkan bilik jahit n bilik Haziq dulu...da last baru fikir accessories penghias rumah..

So, sementare aku bole berangan2 mood duk dlm istana kecik tu, dengan semangat waja aku pon g la survey 2-3 kedai lampu. Mencari design yang berkenan di hati..Sambil2 tu bole la aku kumpul budget sikit2..


Mule2 aku nk cite design LED ni...Siyes cantek bile on. Ala2 ballroom hotel gitu.. Yang menariknye, kat tengah2 lampu tu ade USB port, so bole plug in pendrive. Syahdu nye time2 magrib tu kalo aku pasang mp3 ngaji @ selawat kan...Harge pon syahdu jugak.., yang paling kecik n paling murah pon dekat RM500.

Ni design y paling simple. Aku cadang nak pasang kat dapur. Lampu tu pon bole adjust ikut angle yang kite nak. Harge RM80.

Yang ni pon mcm cun jugak...Tapi fixed la, tak leh adjust angle. Sesuai kat ruang makan kot.
Harge RM78.

 Ni pon cun gak kan...letak kat hall kot. Harge RM270, tp die tengah buat offer RM160.

 Ni cantek x? Harge RM150.

 Ni pon menarik gak...simple. Harge xingat da, sebab tak tanye sunguh2.

Ha..., yang ni xde dlm list aku..Sesiape yang minat mungkin nmpak cantek la..tapi bg aku sakit mate, sebab byk kaler.

Aku sebenanye teringin nak ber candelier..Tapi mahal2 jugak harge nye..So, berangan jela dulu ye...



Nota Kaki :- Berangan kan FREE! Bile ade angan2, kite akan makin dekat dengan impian. Cewwwahh.

(◕‿◕✿) 
 
  
 
X.O.X.O.

No comments: