Nuffnang Adds

Tuesday, April 2, 2013

:: Open Pantry @ Dry Kitchen ::

Salam,

Ko pernah dengar concept open pantry x? Mesti la pernah kan... Tetibe aku rase mcm nak buat kat ruangan dry kitchen aku tu...Kat situ je yang ade ruang kosong. Kat wet kitchen aku memang takmo kacau. Atas tu aku nk biakan kosong je. Dapur aku kecik yang amat. Jadi aku xnk semakkan pemandangan mate aku..huhu. (Heleh, xde duit nk buat cabinet cakap jela..ngeehehe..) Tapi siyes, aku rase xsesuai nk letak cabinet atas kat wet kitchen aku...klo kat dry kitchen mungkin sesuai kot.

Ni antara contoh2 open pantry..

 Google

  Google

   Google

 Google

..
..
..
..
..
..
..
..

Aku sedang cube dan terus mencube..

 Pencahayaan semulajadi direct dr bumbung. Terang sikit dapur aku...

 Rase2 ok x mcm ni?

 Lopong - kosong je kan. Malu plak aku tgk ternganga je mcm tu....

Disebabkan aku masih tak mampu nk fix cabinet, so tutup jela dulu gune langsir ni hah.
Kualiti picture kurang memuaskan..Sebelum g keje td sempat snap dulu..



Nota kaki :- Langsir untuk tingkap dapur da beli..Da siap jahit, tapi belum sempat nk gantung lagi. Laki aku tu klo aku suruh, istilah 'jap lagi' die tu punye lame..



(◕‿◕✿) 
 
  
 
X.O.X.O.
 

5 comments:

Fizah said...

alahaii..comelnyaa..!! saya sgt SUKA susunatur dapur awak ni..open space mmg sgt sesuai utk org yg kemas! tahniah..! menarik! ;)

diary_ciknaa said...

suke! sgt2 suke entry sebegini..

anon said...

pandainya dia menjahit... x payah fix cabinet pon xpe. Langsir sementara tu pon nampak cantik :)

bondalesungpipit said...

Salam kenal...
Kemas, tersusun, teratur...
Cmne pasang langsir tu ye sis???
Share sket...

#insyimanhafiz.blogspot.com

cplud miera said...

salam kenal. alahai kemas nya rumah. sejuk mata tengok. nk tye, bekas yg susun tupperware tu beli ktne ek? cm comei jer cam comei jer