Nuffnang Adds

Tuesday, July 19, 2011

Sarung Bantal Along

Salam Semua,

Pagi tadi ada temujanji dengan Doctor kat Klinik Kesihatan Kubang Semang. Alhamdulillah, Hb naik sikit... Tapi sikit sangat. Naik 0.2 je. Masih di tahap merah. Harap2 bulan depan HB aku akan naik lagi. Bertambah lagi bekalan ubat dan vitamin. Huh, yang ade pon tak habis lagi. Tak pela, demi Along.., ape2 jenis vitamin pon aku sanggup telan.

Pagi tadi jugak dapat berita yang menggembirakan. Kakak ipar aku selamat melahirkan anak bujang seberat 2.7 kg pada pukul 5.45 a.m. Alhamdulillah...Walaupun dalam hati aku rase sikit cemas menunggu turn aku yang tinggal lagi 3 bulan ni. Tak pela, akan aku harungi sampai Along selamat ku lahirkan.

Lewat petang semalam dapat pulak berita yang mendukacitakan. Sedih..sampai terbawak-bawak ke malam. Sepanjang perjalanan balik ke rumah, aku tak henti2 ber'sms' dengan Hubby- walaupun tengah drive. Rase terbeban selagi tak di luahkan. Banyak kali Hubby ulang ayat ni ... "Tak pela, da bukan rezeki kita. Allah da susun atur rezeki kita ni. Kita cuma perlu bersabar je...".. Huh, lega sikit dengar ayat tu padehal aku tau sebenarnya Hubby cuba memujuk hati sendiri.

Sampai2 rumah je terus terdampar macam dugong yang kekenyangan. Kepala masih serabut. Kalo aku baring2 macam ni, makin aku fikirkan. Lebih baik aku belek2 ape yang patut aku jahit. Huh, idea datang mencurah2. Apelagi, terus je aku amek lebihan kain yang ade kat rumah tu. Aku suai padankan warna ikut citarasa aku. Memang niat nak jahit sarung bantal untuk Along. Akhirnya, dalam keadaan otak aku yang berserabut tu, siap jugak satu sarung bantal dan satu sarung bantal pelok untuk Along. Renda pulak da habis. Terpaksalah aku berhenti menjahit dulu. Lagi pon time tu aku tengok jam da dekat maghrib. Tak pela, kalo aku rajin petang nanti boleh sambung jahit lagi.


Untuk tatapan pembaca blog aku.., nilah hasil jahitan aku dalam keadaan otak yang berserabut tu. Tapi hasilnya tak berserabut kan?









Set Merah Putih Dan Dot Dot Dot..hehe



Nota kaki :- Masih tak tau jantina Along... Tapi berkenan sangat kat warna merah putih ni.. Bedding set kaler biru on the way...hehe..


(◕‿◕✿)


X.O.X.O.

2 comments:

dira said...

cantik la... kaler ni sesuai utk boy or girl... hikhikhik... mostly utk girl la... tp kan ke baby ko boy... xpe.. adik dia nanti leh dpt girl..wkakkakaka

Siti Fatimah said...

tu la...tak tau boy ke girl. Tapi balun jela... set kaler biru on da way..hehe.

Dalam hati berharap jugak nak bby girl. bole jahitkan baju comel2 utk die..bile da besar sikit bole temankan ibu die g shopping.. ngeh..ngeh..