Nuffnang Adds

Saturday, May 28, 2011

New Project : Baby Quilt

Salam semua,

Bosan betul kan bile hari Sabtu terpakse tercongok kat office sampai pukul 5 ptg. Huh, Office ni da sunyi da ni.. Tinggal beberape kerat je lagi yang rajin menunggu sampai pukul 5 (aku salah seorang daripada yang rajin tu la..hik3). Bukan ape, malas nak cari pasal ngan HR. Kang kalo kne warning letter kang, nak marah pun xgune, da salah sendiri.. Hrmm..mmg macam ni la perangai aku. Malas nak cari pasal. Ikutkan jela rules yang tersedia ade. Skema ke? Arrgh, peduli ape aku orang nak kate ape. Huhu...

Tak sabar rasenye aku nak balik. Masuk hari ni da 4hari aku bertungkus-lumus menyiapkan quilt untuk baby aku yang bakal lahir nanti ni. Aku tak tau ape jantina anak dalam kandungan aku ni. Tapi aku xkisah pon.., aku jahitkan quilt kaler biru-coklat untuk 'Along'. Progress setakat hari ni da 95%. Petang nanti nak sambung jahit binding je, pas2 siaplah quilt untuk Along. Harap2 Along suke.. Aku tanya Hubby, die kate cantek..hehe..Eleh, puji nak amek hati aku je tu, padehal aku jahit senget benget. Da tu, mesin aku tu ntah ape silap die, benang bergumpul2 kat belakang. Memang sememeh je jahitan aku. Tapi aku peduli ape, janji aku ade effort nak buat quilt tu. Dan yang paling penting, belum tentu lagi kengkawan yang sebaya aku boleh buat ape y aku buat (ayat bangge diri seh..)

Ahad minggu lepas aku da jahitkan topi kecik untuk Along.. Gune kain baju lame aku yang aku da xmuat. Kaler kelabu. Pade pandangan mate aku nampak comel je topi tu.., tapi pade pandangan mate orang len kalo nak kate tak comel pon aku xkisah.. Dorang jeles la tu.. Malas da aku nak amek pusing komen orang lain.. Kalo komen tu membina tak pela, ni asyik nak 'mengondem' je.. Ko buat tengok, boleh ke??



Nota kaki :- Aku nak upload picture contoh quilt..tapi ntah, xleh pulak.. korang google la sendiri ye... T next week baru aku update kan quilt yang aku da siapkan untuk Along kesayangan aku ni.... =)


(◕‿◕✿)


X.O.X.O.



No comments: