Nuffnang Adds

Thursday, August 12, 2010

1st Ramadhan...~

Salam Semua....

Hari ni merupakan 1st Ramadhan aku bergelar isteri.... Tanggungjawab pn da makin bertambah... Pastinya kena prepare tuk buka n sahur....

Petang semalam hubby msg aku "syg, malam ni abg kerja terus sampai pg sok..pas sahur baru abg balik ye"... lupe plak aku nak gtau.., hubby seorang chef kat dewan makan sekolah asrama...kalo stakat nak jamu 600-700 orang makan, die senyum je...sebab da memang rutin die masak sebanyak tu...lebih pun pernah...xde problem pun pd die. So, pas kje semalam, aku pun ajak la besfren aku g makan GCB kat McD Juru...niat hati nak makan utk sahur sekali la...On the way nak balik rumah (da pukul 8 malam time tu)...aku pun melayan lagu2 yang dimainkan dicorong radio kereta BLM putih aku tuh, sambil dalam otak aku terfikr, ape aku nak wat mlm ni ye...Bosan nye tanpa hubby kat sisi....Hubby kena bertugas malam tu...untuk supper dan terus masak sahur untuk students asrama tu..

Sepanjang perjalanan aku tu, aku asyik terfikirkan menu untuk aku sahur..Aku xsedar pun bile airmata aku ni slow2 je jatuh....Sampai je kat rumah, aku pn melandingkan diri yang tengah sedih ni depan tv...sambil melayan cerita 'Duyung Aridinata'..minat betul aku follow cerita ni. Macam biasa, dalam pukul 8.45 mlm hubby call aku...aku terasa mcm nak melompat je bila hubby ajak aku sahur same ngn die kat sekolah tempat die bekerja tu...nak tidur kat sane pn bole.., cume xde tilam n katil mcm kat rumah la..aku terus je setuju....tp aku kene tgu cerita 'pebret' aku ni abis dulu la baru aku cargas ke sana.

Sampai2 je, hubby hidangkan aku ngan bihun sup (menu supper malam tu)..nyum3...tapi aku ngah try utk berdiet, so aku jamah sikit jela...aku tau, hubby masak mmg sedap...ehehe...dlm pukul 11, mate aku da terase mengantuk sgt...meminta izin untuk menidurkan diri dlm bilik rehat pekerja y disediakan dalam dewan makan tu...

Dalam pukul 2pg aku terjage...tibe2 ade sorang pompuan kat sbela aku..Setahu aku, semua pekerja tgh sibuk menyediakan hidangan untuk bersahur..termasuklah hubby...rupa2 nya wife assistant hubby aku..hahaha...dalam samar2 tu aku tersenyum sorang2.. "ni confirm same kes dengan aku..xmo tinggal kat rumah sorg2.."..kelakar betul...siap bawak comforter ngn bantal lak tu... hehe....sedangkan aku hanya dtg sehelai sepinggang je...berbantalkan bantal2 yang ade dalam bilik rehat tu, n berselimutkan jaket hubby..actually, xlah sejuk sangat pn..tp aku mmg da terbiase berselimut tebal walaupun panas...

Aku sambung tido balik, sebab besoknye kne kerja....pukul 4 lebih hubby da kjutkan aku makan sahur..dalam pukul 4.45 pg kot time tu...aku pisat2 mate, kumur2, basuh muke and terus je terkam nasi yang da siap terhidang depan aku tu...klo xmakan nati xde tenaga pulak...pukul 5.45 pg aku n hubby pun berkonvoi pulang ke rumah..sampai di rumah je, aku terus settle kan tugas kat rumah y spatutnye aku buat malam tadi...

Sekarang baru aku tau kenapa ummi sanggup ikut abi g keje, n terpakse tido dalam kereta je...mgkin ini lah sebabnye....xkisah la orang nak kate aku mengade ke.., asalkan aku dapat bersame yang tersayang... (◕‿◕✿)

No comments: