Nuffnang Adds

Tuesday, August 17, 2010

Checklist Untuk Bakal Raja Sehari~


Salam readers...,

Saje nak share sikit ilmu tuk bakal2 raja sehari....
Dulu b4 kawen, aku kelam kabut nak fikirkan persipan...
yela, majlis last dlm family aku..n sume persipan perkahwinan di uruskan sendiri oleh kami anak beranak..Tiap2 minggu aku berulang alik Penang-KL...mmg agak memenatkan.., balik sekadar satu malam aje kat uma bonda...Terlalu banyak untuk diuruskan...Tp aku sangat puas hati dengan hasilnye....walaupun majlis xsemeriah mane pn, tp aku bersyukur, segalanye berjalan lancar, seperti yang dirancang..ALHAMDULILLAH....

Kat bawah ni aku nak share checklist kawen aku ritu....dulu aku pn terpinga2....pas2 aku terjumpa checklist ni dalam blog sape ntah...(aku pn xingat blog sape y aku bukak time tu)...tp aku edit sikit ikut style aku....Pada bakal2 Raja Sehari.., hope bende ni membantu korang untuk menguruskan perkahwinan korang nanti...



      Checklist No. : 9  (10 Mac 2010) -tinggal 3 hari je lagi

·         Husband-to-be : Sulaiman Bin Awang
·         DateNikah- 13hb Mac 2010
   Kenduri – 14hb Mac 2010
·         Place : Nikah kat Masjid, Sanding kat rumah Abi & Umi..

·         Kursus Kahwin : RM80/person.. B4 tunang tahun lepas lagi..   DONE!!

·         Documents to be submitted to Pejabat Agama : Abie da stelkan..Alhamdulillah.. DONE!!

·         Tok Kadi : Ustaz Suhaimi ….. CONFIRM!!

·         List barang2 hantaran :-

·         He  to  me
·         Rantai tangan-utk batal air sembahyang. Da beli. DONE!!

·         Cincin sebentuk…da beli jugak. DONE!!

·         Mas kahwin….RM 300… DONE!!

·         Me  to  him
·         Mr Tunang xnk pape…huh, lege..~

·         Hiasan Hantaran : DONE!!

·         Baju Nikah: beli sdr je..kaler putih – bersih n suci..~ DONE!!

·         Baju Sanding : Sewa je…sepasang ngn Mr. Tunang skali. DONE!!

·         Baju Family : hua3….suh dorg beli sdr jela..hik3.

·         Pelamin :  Xjd sewa…abi nk wat sdr. Da siap pn. tp simple je..same mcm design bilik jgak. DONE!!

·         Bunga pahar : sparuh wat sdr, sparuh lg beli siap je… DONE!!

·         Bilik Pengantin : Design sdr je…da siapkan pn.. simple je.. DONE!!

·         Kad jemputan : Da abis edar da…DONE!!

·         Mak Andam : Pakej. DONE!!

·         Photographer :  Upah Ammar…kawan mse sekolah teknik dulu.. DONE!!

·         Bridesmaid : Aku suh Jac jd bridesmaid aku.. DONE!!

·         Flower girl : Xde..sb xde bdget nk sediakan gown tuk anak2 buah aku.. SORRY YE!!

·         Catering : umi da cri tmpt…, aku xtau sgt bab ni memandangkan aku jauh. So, aku leave it to umi..  DONE!!

·         Lauk Pengantin & kek : ni pn umi y stelkan….aku follow je. DONE!!

·         PA, kompang, MC : yang ni Mamak sponsor.  DONE!!

·         Gift : aku kasi bunge sabun….n xtau la nk kasi ape lg…, xde idea. DONE!!

·         Penunjuk Jalan : bab y ni y paling sng…uhuuu…aku sdr leh print n tampal je kt kayu..ehe. DONE!!

·         Bunting : Xde kot…xde gamba menraik nk letak...

·         Honeymoon : Da discuss sikit2 ngn Mr. Tunang.. honeymoon dlm M’sia je…mcm nk g Cameron je….tp xplan lg bile nk g..bg stel kenduri 2-2 belah pihak la~

·         Hidup Pas Kahwin : da dscuss ngn mr tunang….Nak cari rumah sewa kat tengah2 antara Kepala Batas n Bukit Mertajam.





·         Emosi skg : Menghitung ari…tinggal 3 hari je lagi~Cuak + nervous + risau..hrmm



 

ni pandangan depan pelamin y aku design
Simple je Pelamin aku







Melutut time ni jew...~



Ni yang aku lukis.....


Ni yang Umi n Abi da merealisasikan
Me






                                                                         (◕‿◕✿)

No comments: