Nuffnang Adds

Wednesday, August 25, 2010

Terima Kasih Sayang......

Salam Readers...,

  Hari ni da 15 Ramadhan.., bermakna 2minggu sudah berlalu..cepatnye...
13 Ramadhan ari tu aku sambut bezday aku ikut tarikh Islam....Alhamdulillah, kengkawan yang aku jemput semua datang, kecuali sorang..(sebab die gastrik time tu)....

Menu aku on that day :-
  1. Nasi Tomato
  2. Ayam Masak Merah
  3. Sambal Tumis Petai Ikan Bilis
  4. Jelantah Timun Nenas
  5. Laksa
  6. Dadih (ni je yang aku wat)
  7. Air Sirap Pandan
  8. Bubur Labu + Sagu (ni Kak Hasnah yang bawa dari rumah)

      Kesemua menu2 aku ni, kecuali dadih, HUBBY yang masak sorang2, sebab aku kerja... pukul 3 ptg hubby da call, mintak aku balik awal sikit..tolong die masak....pukul 4.30 sharp aku da punch out...kesian plak kt hubby.., mesti die kelam kabut prepare sorang2...aku sampai rumah dalam pukul 5 petang..Petang2 banyak kereta..masing2 berebut nak balik cepat...

      Sampai depan pintu rumah, aku da terhidu bau yang sangat sedap...huh, lambat pulak aku cari kunci rumah ni....Hidung aku da kembang kempis da....Masuk2 je, hubby ngah senyum sambil masak kat dapur..Rumah yang kitorang sewa tu pelik sikit design nye..bukak2 pintu je terus nampak dapur...Hampeh tol...

      Aku pn melulu jela menuju ke dapur...Tudung pn xbukak lagi time tu..Hubby nagh menumis bahan2 untuk wat nasi tomato...Bau masakan tu da menusuk2 hidung aku da...xtahan rasenye...sib bek aku xpuasa hari tu..yes2..dapat rase..hi3...Hubby kate "ni las..yang lain semua da settle"... Terkedu aku dengar. Da settle??Cepat nye....  "abis siti nak tolong ape?".... Hubby jawab sambil senyum.... "tolong rase bole? n tolong hiris bahan2 untuk tabur dalam laksa...2 je..Air pun abg da siap bancuh da..."  huh...Selama ni klo aku wat jamuan makan, jarang sekali tugas aku hanya tolong potong2....aku selalu take part as a tukang masak....tetibe turun pangkat da....

    Bahan2 aku aku hiris untuk tabur dalam laksa



      Aku xjemput ramai.., sebab rumah aku tu kecik je..Pada kenkawan aku yang sudi menghadirkan diri, Terima Kasih banyak2.... 

      Pada hubby...:- aku bangga dapat suami yang dikurniakan bakat memasak ni..Hubby jarang sekali tolong aku masak kt dapur..balik2 dari kje, aku terus masak untuk hubby.., setiap hari.. Tapi bila ade jamuan mcm ni, bile hubby da meringankan tugas aku, aku bersyukur sangat2....  (◕‿◕✿)

    ~Terima kasih sayang...~
     

    No comments: