Nuffnang Adds

Monday, September 20, 2010

Nasi Lemak + Teh O

Salam semua...,


Saja nak share resipi nasi lemak...Tapi nasi lemak aku ni simple je...sebab nak makan pun 2 orang je...malas aku nak masak beriye....Hubby kate kalau ada daun pisang lagi bagus...tapi mane nak cari daun pisang kat area kami tu?  huh...Kalau kat rumah mak aku & mak mertua, senang je...Belakang rumah da ada pokok pisang...tak payah susah-susah....

Ni resipi nasi lemak yang aku buat sendiri dihujung minggu....~

Bahan-bahan :-
  • Beras 2 cup (untuk 2 orang makan)
  • Santan pekat 1 senduk (aku guna santan kotak)
  • Halia 2 hiris
  • Daun pandan
  • Air sama sukatan macam masak nasi.

Cara-cara :-
  • Basuh beras 2-3 kali..
  • Masukkan santan, halia, garam, daun pandan dan air..
  • Letak dlm rice cooker, tekan dan tunggu sampai nasi masak.

**senang je kan? hihi...macam masak nasi jugak...


pastu boleh la makan dengan sambal tumis ikan bilis. Hubby request nak telur mata, x nak telur rebus...simple je nasi lemak aku ni..., yang penting kenyang...hihi...~


Pekena pulak dengan teh O perisa strawberry....memang lagi bes...  =)



Selamat mencuba..............     (◕‿◕✿)



X.O.X.O


No comments: