Nuffnang Adds

Tuesday, October 12, 2010

Berbakti Pada Tanah~

Salam semua,

Walaupun tanah depan rumah yang kami sewa tu sekangkang kera je.., tapi Alhamdulillah, berkat air tangan hubby menyemai benih dan baja membuahkan hasil...Ikutkan, aku memang tak ada seni langsung nak bercucuk tanam...Dari dulu lagi, aku ni minat je tanam cili, kunyit, pegaga & apa-apa saja yang mudah untuk ditanam...Tapi belum sempat nak rasa hasilnya, pokok yang aku tanam tu mati...Orang kata tangan panas...hihi....



Alhamdulillah, hasil cucuk tanam hubby ni membuahkan hasil jugak...walaupun pokok yang hubby tanam tu macam kemetot je.., tapi buahnya sangat banyak....Ada pulak buah yang lebih panjang dari pokok....Semoga kami dimurahkan rezeki...  (",)


 
Ni pokok kunyit...Mak mertua aku yang tolong semaikan...
 
Daun kesum...ni pun mak mertua aku tolong semaikan...~
 
Pokok bendi aku..., baru nak naik...


Pokok xcukup kuat lagi..., buah banyak & berat, terpaksa bertupang....
 
Deretan pokok cili, pokok betik & pokok bendi...


Cili padi ku...~

Bendi...Pokoknya kemetot je...~
 

Pokok xcukup tinggi, tapi hasilnya banyak..
 

Pokok betik yang sudah membesar

 
Cili & betik

  
Bendi lagi..., tengok, da berbunga...~


Cili tu da cecah tanah...~

Bendi lagi.....
 
Nilah hasilnya...Cili padi tu saja aku xpetik banyak, takut nati cepat busuk pulak..~



(◕‿◕✿) 



X.O.X.O.

2 comments:

Shaferull said...

nak benih bendi and cili padi boley...?

Siti said...

Benih cili padi tu guna saja biji cili kering..sebab tu la cili nye panjang2...

benih bendi tu beli kat pasaraya...hihihi~