Nuffnang Adds

Thursday, October 14, 2010

Pap Smear Test

Salam Semua,
Saja nak berkongsi info. Semalam aku pergi klinik...Kisahnya sebab aku demam.., berjangkit dari hubby...Tapi demam aku tak lah panas sangat kalau nak dibandingkan dengan suhu kepanasan badan hubby masa dia demam 3 hari lepas. Tapi saja je lah aku g klinik, nak ambil ubat batuk sebab batuk hubby tu tak baik lagi...Kebetulan ubat migraine aku pun da abis...Saja nak buat stok. Manalah tau, kalau-kalau migraine aku menyerang lagi ke..Sediakan payung sebelum hujan....Kita kenalah bersedia.., yelah...penyakit sekarang ni macam-macam...Puncanya kecil je, tapi akibatnya....MasyaAllah..., boleh bawa maut...~


Hrmm....cerita pasal bersedia ni....nak dijadikan cerita..Aku pun berbual la dengan doktor tu..kebetulan doktor yang bertugas malam semalam tu perempuan...Bual punya bual....tiba-tiba terbuka topik pasal Pap Smear ni...Of course la doktor tu tanya dulu aku ni da kahwin ke belum...Bila dia da tau status aku, die pun dengan lancar je bercerita pasal Pap Smear ni...Da la masa tu hubby aku ikut aku masuk dalam bilik doktor tu...(hubby memang akan temankan aku masuk setiap kali jumpa doktor..sibuk je nak dengar apa yang doktor cakap la tu)..Malunya aku...Dala topik tu topik pasal wanita....Tapi bila fikir-fikir balik buat apa nak malu...Lelaki dan terutamanya yang sudah bergelar SUAMI pun perlu peka terhadap isu ni....

Doktor sarankan aku dan semua wanita-wanita yang sudah berkahwin menjalani ujian ni..Bukan apa, ujian ni pun bagus juga, sebagai langkah awal berjaga-jaga...manalah tau kita disahkan menghidapi virus, boleh la virus tu di'bunuh' dari awal...kalau tidak.., virus yang kecil tu akan merebak dan terjadilah Kanser Pangkal Rahim.....Eh..., entah betul ke tidak fakta aku ni....Kalau nak tau detail boleh la klik kat sini atau kat sini.

Ok la.., aku ni berceloteh panjang pulak...Sebenarnya aku pun gerun jugak nak buat test ni..Bukan takut sebab apa result yang bakal aku terima nanti..., tapi takut bila aku tengok gamba tu...aiyyooo...






(◕‿◕✿)






X.O.X.O

No comments: